Search
Generic filters

09147375035

حتی ایام تعطیل 8صبح تا22

پایه ی علم اسامی چیست و از کجا آمده است؟

بطور مختصر : 

علم اسامی از یکی شاخه های علم اعداد و جفر است که جفر هم یکی از شاخه های علوم غریبه است.آنچه در علم اسامی از آن صحبت میشود از کشفیات شیخ بهائی و میرداماد است که ایشان قبل از تبهر در علوم غریبه مجتهد و مرجع تقلید زمان خودشان در فقه و شریعت بودند و کشفیات خود را که دقیقا بر طبق قوانین و نظم عالم است، از سرنخی که آیات و روایات و سیره ی معصومین علیهم السلام بدانها داده ، با دید فقاهتی انجام داده است و این قواعد را مطرح کرده اند. البته آنچه ما ازآن بحث به میان آورده ایم در برخی موارد چیزی فراتر از کشفیات آنهاست و سینه به سینه بما منتقل شده است و بر طبق قوانین موجود و تجربه های سالهای اخیر کشفیاتی دیگر نیز دراین زمینه انجام شده که به لطف خدا از هرکدام آنها که مطمئن شده ایم استفاده کرده و در بررسی ها و تغییر نامها بکار برده ایم.

آیا تغییر نام های ائمه بی حرمتی و جفا به ائمه اطهار سلام الله علیهم نیست؟

نام ائمه ی اطهار حرمت دارد و از ناحیه ی خدای عزیز برای حضرات معصومین وضع شده است.ائمه ی اطهار سلام الله علیهم اجمعین توصیه کرده اند که نام ما را بر فرزندانتان بگذارید که موجب برکت است اما بسیاری از مردم تا همینجای حدیث را خوانده و شنیده اند و ادامه ی حدیث را نمیدانند. معصوم در ادامه میفرماید اما اگر نام مارا بر فرزندانتان نهادید به فرزند خود بی احترامی نکنید و پایین مجلس ننشانید و کتکش نزنید و نامش را سبک صدا نزنید و…  و از اینگونه روایات زیاد است…این نشان میدهد نام ائمه علیهم السلام حرمت دارد و کسی باید این نام را بر خود قرار دهد که هم مطمئن باشد خودش میتواند با بدنام نشدن و گناه نکردن حرمت نام ائمه را نگهدارد و هم مطمئن باشد که دیگران به وی و نام وی بی احترامی نمیکنند.

بی حرمتی و جفای واقعی وقتی است که ما حرمت نام ائمه را با گناه کردن و بدنام کردن خود زیر پا بگذاریم و فرزندان خود را به سیره ی اهل بیت تربیت نکنیم تا آنها نیز به نام اهل بیت علیهم السلام بی احترامی نکنند.

بهتر است قبل از اینکه بخواهیم با گذاردن نام ائمه بر خود و فرزندانمان در احیای امر حضرات معصومین سلام الله علیها کاری کرده باشیم ، به فکر تربیت صحیح و علوی تا مهدوی خود و فرزندانمان باشیم. وظیفه ی پدر و مادر بنابر روایات و توصیه ی بزرگان دین غیر از تعیین نام شایسته و نیکو تربیت صحیح است. نام مذهبی داشتن بسیار نیکو است اما منش و مرام محمدی داشتن زیباتر است و چه نیکوست که هم نام مذهبی باشد و هم تربیت و منش و رفتار ما برطبق سیره و سنت و مرام اهل بیت علیهم السلام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *