Search
Generic filters

09147375035

حتی ایام تعطیل 8صبح تا22

مقاله در مورد زمانهای نحس و تفییر نام

تمام روزهای سال روز خداست اما بخاطر اعمالی که در برخی روزها بعضی از افراد انجام داده اند روزها و ساعات به نحوست و یا سعادت معروف شده است.
در این بخش روزهایی که به ایام منحوسه معروف هستند و در آن از انجام کارهای مهم منع شده ایم را ذکر میکنیم.
فراموش نکنید این به این معنی نیست که انجام هر کاری و در هر شرایطی در این روزها منع دارد و صحیح نیست.بلکه با  پرداخت صدقه و توکل بر خدا انجام کارها در این روزها با لطف خدا به سرانجام میرسد و اشکالی ندارد.
البته ناگفته نماند رعایت نحوست ایام تاثیر مطلوبی در عاقبت کارهای ما دارد.
در اخر با ذکر این حدیث از پیامبر اسلام این صفحه را نورانی میکینم چرا که کلام معصومین نور است و اوامرشان باعث رشد است و وصیت آنها تقواست (کلامکم نور و امرکم رشد و وصیتکم التقوی  – زیارت جامعه کبیره )
قال رسول الله صلوات الله وسلامه علیه وعلی آله:

هر کس برخدا توکل کند و هیچ گاه ملاحظه سعادت و نحوست روزها را ننماید خداوند او را یاری خواهد نمود و عهده دار او خواهد شد به ویژه اینکه صدقه نیز بپردازد زیرا صدقه نحوست را از بین میبرد.

واما روزهای نحس:

در این روزها ترجیها از نامگذاری و تغییر نام  و انجام کارهای اساسی بپرهیزید (و همینطور است روزهای قمردرعقرب)

روزهای

سوم – پنجم -سیزدهم – شانزدهم – بیست و یکم – بیست و چهارم -بیست و پنجم هر ماه قمری

در برخی کتب مربوطه بنابر توصیه ی علما روز های هشتم و هفدهم نیز جزء ایام منحوسه میباشد.

لازم بذکر است که این ساعات مطابق با برخی از تقویم نجومی موجود در بازار نیست.

در اینجا از دو تقویم و محاسبه مبتنی بر دو نظر صحیح  از اساتید این حوزه از ساعات ذکر شده است که از اولین ساعت ورود تقویم اول تا آخرین خروج تقویم دوم بجهت احتیاط ساعات مشخص شده است.

نکته قابل ذکر بعدی اینکه ممکن است این ساعات با تقاویم نجومی دیگر اختلاف داشته باشد و این بدلیل نوع استخراج مستخرجین است که براساس نرم افزارهای دقیق و آسترولوژی ودیک محاسبه شده است که شما میتوانید جانب احتیاط را رعایت کنید.این اختلافات حدود یکروز است در قبل یا بعد از ساعات زیر است.

شایسته است بنابه سفارش و دستورات دینی در این ساعات از انجام کارهای اساسی نظیر انعقاد نطفه – عقد ازدواج– افتتاح کار وکسب –  تعیین و تغییر نام و گذاشتن سنگ بنا و کلا انجام هر یک از کارهای اساسی پرهیز کنیم.

البته ذکر این حدیث گرانقدر در اینجا موجب هدایت و باعث آرامش است که رسول اکرم صلوات الله و سلامه علیه فرمودند :

هر کس برخدا توکل کند و هیچ گاه ملاحظه سعادت و نحوست روزها را ننماید خداوند او را یاری خواهد نمود و عهده دار او خواهد شد به ویژه اینکه صدقه نیز بپردازد زیرا صدقه نحوست را از بین میبرد.

در توضیح این حدیث گرانقدر باید عرض کنیم که از ظاهر این مطلب اینگونه استنباط میشود که منظور پیامبر از نحوست روزها دقیقا قمر در عقرب نیست چراکه خود حضرتش در جای دیگر به امیرالمومنین علیهماالسلام فرمودند یاعلی از جماع در قمر در عقرب بپرهیز که…

توضیح بیشتر اینکه بهتر است از در ساعات قمر در عقرب از احتیاطا از انجام کارهای اساس پرهیز کنیم و اگر به ناچار محبور به انجام آن کار شدیم حتما و حتما صدقه ای بپردازیم تا نحوست آن برطرف شود/ مگر انعقاد نطفه که به صراحت توصیه شده است که در قمر در عقرب نباشد. 

دوم :  باید بدانید که تغییر نام  صرفا برای کسانی توصیه میشود که براساس علم اسامی نامشان واقعا دچار مشکل است و تناسبات لازم را ندارد. پس بطور مستقیم و با هر درخواستی اقدام به تغییر نام نخواهیم کرد . البته یک استثنا هم دارد و آن اینکه کسی نامش را واقعا دوست نداشته باشد و یا جزئ نامهای نامناسب و مستهجن و یا دور از  شانش باشد. برای اینچنین نامهایی  با مشاوره  و بررسی اولیه و با خواست خود شخص نامهای جدید پیشنهاد خواهد شد.

سوم : انتظار نداشته باشید هرنامی که شما انتظارش را دارید به شما پیشنهاد شود. شیوه ی پیشنهاد نام توسط ما  ممکن است با خواست قلبی و عقلی شما یکسان نباشد. 

ما بدینگونه عمل میکنیم . پس از دریافت فرم تغییر نام و بررسی لازم نام جدید شما را با تک تک افراد مرتبط خانواده تان منطبق با قوانین علم اسامی از اسامی موجود در بانک اسامی ثبت احوال که در اختیار ماست استخراج کرده و به اطلاع شما خواهیم رساند. نکته ی بسیار مهم این است که نامها بدون در نظر گرفتن هیچگونه تعصب ملی و یا مذهبی – جدید و یا قدیمی – ایرانی یا فرنگی – نو یا کهنه… از این بانک استخراج میشود و پیشنهادات اولیه ی ما در متن اسامی ارسال  اعلام خواهد شد و انتخاب نهائی را بر عهده ی خودتان قرار میدهیم.

از این رو ممکن است در تناسب با نام بقیه ی اعضای مرتبط خانواده تان همه ی نامهای پیشنهادی مورد پسندتان واقع نشود

باز هم اشاره میکنم ::: هیچگونه تعصبی در نوع و جنس نامهای پیشنهادی ما نخواهد بود و ممکن است نامهای ارسالی هم ملی باشد هم مذهبی هم فارسی باشد و هم عربی و ترکی و کردی و غیر ایرانی و یا … و یا ممکن است از یکی دو دسته از این نوع اسامی باشد. بستگی به نامهای  خانواده ی شما دارد

چهارم : در تحویل نام هیچگونه عجله ای نکنید چرا که رسم ما بر این است که زود جواب نمیدهیم و در این امر حکمتی است که به نفع خودتان است. پس عجله نکنید و ما را تحت فشار نگذارید . استخراج اسامی و بحث تعیین نام امری حساس است که ما بدون تمرکز و وقت کافی انجام نمیدهیم چون میخاهیم حق شما را ادا کنیم. 

جوابگویی به درخواست شما با صلاحدید ما صورت میپذیرد و هیچگونه نوبتی در ارائه ی این خدمت وجود نخواهد داشت . یعنی ممکن است یک نفر یکهفته ای جواب بگیرد و یک نفر یکماه منتظر بماند و شاید هم بیشتر!!!

پنجم :  شما باید بدانید که با تغییر نام از همان روز اول ، زندگی تغییرات عمده ای نمیکند و گلستان نمیشود و این امر یک پروسه ی زمان بر است. همانگونه که سالها شما با نام قبلیتان مدام در ضرر و زیان و خطر بوده اید  مدت زمانی را نیز باید بگذرانید تا تاثیرات نام جدید بخوبی نمایان شود.

ابتدا نام جدید یک طوفان ایجاد میکند و ممکن است شما را در زندگی با تنش مواجه کند . اما باید بدانید که این طوفان موقتی است و با رعایت آداب تغییر نام اثرات منفی اش زورتز برطرف میشود منظور از این طوفان بروز تنشهای مختلف در زندگی است که برای اکثر افراد ایجاد میشود . البته این امر بیشتر برای کسانی اتفاق می افتد که نام مخرب و حادثه سازی داشته اند . نامش را طوفان نهادیم چون دقیقا مانند  طوفان های مختصر و گذرای آخر هر فصل است. وقتی که زمستان به بهار نزذیک میشود و مانند تبدیل بقیه ی فصل ها.(البته این تنشها برای برخی از افراد ایجاد خواهد  شد و برای برخی دیگر هیچ اتفاق خاصی نمیافتد، یعنی لازم نیست منتظر وقوعش باشید)

در مرحله ی بعد نام جدید ابتدا دست به ترمیم تخریبهای نام قبلی و ایجاد بستری امن برای سازندگی میزند و این امر زمانبرترین فصل این تغییر است  و مدتش بستگی به نوع نام اعضای خانواده و میزان تخریب نام قبلی است . محاسبه ی میزان زمان ترمیم خراب ها کار هرکسی نیست و کمتر کسی میتواند ادعا کند که چقدر طول میکشد تا زندگی به مرحله ی بعدی وارد شود.

در مرحله ی بعد پس از ترمیم و گاهی در حین ترمیم خرابی های نام قبلی مرحله ی سازندگی است. اینجاست که نام جدید آرام آرام یا بسیار عجیب و سریع خودش را نشان میدهد . این امر هم برای افراد مختلف متفاوت است . برای برخی در مادیات و برای برخی اسامی در معنویات و برای برخی در هردو خودش را نشان میدهد 

تمامی مراحل بالا فقط و فقط در یک حالت اتفاق می افتد و آن چیزی نیست جز تغییر نام بطور کاملا جدی و با استقامت و مبارزه برای جا انداختن آن نام جدید.

اگر فقط بصورت صوری و بدون جدیدت و مبارزه و بدون اهمیت فقط بر سر زبان گفته باشید نامم را عوض میکنم مطمئن باشید نه تنها هیچ اتفاقی نمی افتد بلکه ممکن است تداخلی بین انرژیهای نام قبلی و نام جدید ایجاد کنید که زندگیتان را تحت الشعاع قرار بدهد. 

. تغییر نام به معنای قبول قلبی و باور درونی شخص تغییر نام دهنده است و این خود 50% این مساله را حل میکند 50% مابقی مربوط به میزان جا افتادن نام جدید اول در خانواده ؛ یعنی قبول قلبی افراد خانواده است و میزان جدی گرفتن و صدا زدنشان و در پایان قبول قلبی بقیه ی افراد و اطرافیان و صدا زدن شما توسط آنها به نام جدید است.   ، تغییر نام در شناسنامه الزامی نیست و تغییر نام دقیقا به معنای متن بالاست. البته تاثیر وجود نام در شناسنامه قابل چشمپوشی نیست. 

مطمئن باشید بروسه تغییر نام یک مرحله ی زمانبر است  و ممکن است از یکماه تا چندسال طول بکشد و اگر وسط کار شما پا پس بکشید همه چیز را خراب خواهید کرد و هرچه رشته اید عملا پنبه میشود و بایستی از اول شروع کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *