Search
Generic filters

09147375035

حتی ایام تعطیل 8صبح تا22

اثرات نام اشخاص در سرنوشت وزندگی آنها

اگر میخواهید بدونید چگونه اسم ما بروی سرنوشت مان تاثیر دارد میبایست این مطلب را مطالعه کنید.

مبحث علم نام شناسی یا علم اسامی که در عرب به آن علم الاسماء گفته میشود یکی از علوم غریب و فراموش شده ای است که بر مبنای علم اعداد و رابطه آن با حروف و کلمات و اسامی صحبت از تاثیرات مختلف در جای جای زندگی ما می کند.سالیان دور برای انتخاب نام و نامگذاری و انتخاب همسر و .. توسط علمای علم اسامی از آن استفاده می شد و اکنون زیر گرد وغبار زمانه غریب و فراموش شده مانده است.

علم اسامی علمی نیست که زائیده ی عقل و فکر بشر امروزی باشد .مبحثی که ادعای علمی بوده آن را داریم نه مربوط به صحبتهای دانشمندان و محققان غربی است و نه نتیجه و برداشتی خلاف واقع از قوانین هستی است گر چه صحبتها ونظرات امثال فیثاغورس(ث) و برخی دانشمندان و محققان امروزی نظیر لینداگودمن موید این علم است.

فیثاغورس(ث)در حدود 2500 سال پیش نظریه ی اعداد کیهانی را مطرح کرد و گفت که هر اسمی دارای عددی است در تبادل با انرژیهای کیهانی اگر آن عدد با آن انرژیها در یک مدار ودر یک راستا باشد صاحب آن اسم انسان خوشبختی خواهد شد واگر در تضاد با انرژیهای کیهانی باشد وی مدام در رنج و بدبختی قرار خواهد گرفت.

آیا دقت کرده اید که چرا اکثر ما انسانها در رنج بسر می بریم و به خواسته هایمان نمی رسیم؟

اما علم الاسماء علمی با دیرینه ای بسیار است که از ارتباط اعداد و اسامی و ارتباط و تاثیرات اسامی افراد خانواده و.. در چندین حوزه سخن به میان میآورد که در جای خود از تاریخچه و همچنین شرح خروجیهای این علم صحبت خواهیم کرد.

در این علم صحبت از مبارکی و نامبارکی اسامی است از “آمد” یا “نیآمد” از “پاقدم خوب یا بد”… قطعا با این الفاظ آشنائی دارید واین کلمات را معمولا از پدربزرگها و مادر بزرگها بیشتر شنیده اید.علی ای حال قصد ما در این مباحث این دانش معرفی و تبیین علم الاسماء وبیان تاثیرات مثبت و منفی نام گذاریهای مختلف و ارائه راهکارهائی برای جلوگیری از خطرات نامگذاری های غلط بنا بر قوانین معظم این علم است.

و اما گوشه ای از خروجیهای این علم:

علم اسامی و سرنوشت (تاثیرات نام در شکل گیری شخصیت وشرافت و سرنوشت اشخاص)

علم اسامی و ازدواج (تاثیرات نام زوجین در شکل گیری تفاهم – سلامتی زوجین و پاقدم مالی زوجه و…)

علم اسامی و پاقدم مالی فرزندان برای پدر

علم اسامی و شراکت (مبارکی و پاقدم شرکا برای همدیگر در سود دهی شراکت)

علم اسامی و پا قدم و مبارکی نام وعنوان مکان کسب و کار

علم اسامی و گنج های بنام

با استفاده صحیح و کامل وکارشناسانه از قوانین این علم میتوان ورق زندگیها را 180 درجه برگرداند.علم اعداد واسامی دو علم پایه ایست که بر اساس قوانین دقیق و منظم هستی حکم می کنید و قطعا به نظم این عالم و وجود حساب و کتاب در این عالم اذعان دارید.اگر کمی در نظم و وجود قوانین ریاضی در این طبیعت سرشار از نظم تفحص و دقت کنید خواهید فهمید که هیچ چیز در این عالم بی حساب و کتاب نیست و همه چیز بر هم تاثیر گذار است و تمام این عالم بر پایه “عدد” بنا شده است.

مگر می شود در عالمی که بانظم وحساب است ما بدون حساب و کتاب عمل کنیم؟؟ بله می شود و نتیجه اش همینی می شود که هست.

ما باید در این عالم با هر چیز که سروکار داریم سنخیت پیدا کنیم و موافق با جهت قوانین حاکم بر هستی حرکت کنیم و الا با مشکل مواجه خواهیم شد و زندگی فرسایشی ای را پیش رو خواهیم داشت.

“اسم” یا همان “نام” هم از این حساب و کتاب مستثنی نیست. شاید تا حالا به این قضیه فکر نکرده اید که نام شما چه اندازه اهمیت دارد!!

برای درک این موضوع به این مطلب توجه کنید :

شاید ماهها قبل ازتولد هر یک از ما پدر و مادر وخانواده آنها برای انتخاب نام ما با هم کلنجار میرفتند وهریک نامی میگفتند و درنهایت یکی پیروز شده و نام ما شد همینی که هست.پس از تولد با آداب خاصی نامگذاری شدیم و از آن پس بآن نام ما را صدازدند و درطول زندگی ما را بآن مخاطب قرار می دهند و هرگاه بخواهند از ما یاد کنند نام شما را بزبان می آورند.پس از مرگ هم با نام ما بر جنازه مان نماز میت میخوانند و ما را در قبر با نام صدامیزنند و تلقین می کنند و بر سنگ قبرمان ناممان را می نویسند وپس از مرگ هم وقتی می خواهند از ما یاد کنند مارا بنام می خوانند و آن دنیا هم با ناممان صدازده و محشور می شویم در هر آیین و کیش و مسلکی که باشیم.

تغییر نام درسیره ائمه اطهار در چندین مورد مشاهده می شود که موئد این علم می باشد .بعنوان مثال وقتی روزبه اصفهانی که ابتدا زرتشتی بود و از اصفهان به دنبال حقیقت ره اروپای آن زمان را گرفت و یهودی شد وپس از آن مسیحی شد و وعده ظهور پیامبر آخرالزمان از آخرین استادش گرفت و راهی حجاز گشت و با علائمی که در تورات و انجیل و از زبان استادش شنیده بود پیامبر اکرم را شناخت و امتحان کرد و اسلام آورد و پیامبر اورا به سلمان تغییر نام داد و مسلمان شد و از این باب “منااهل البیت” شد.

دیگر تغییر نامی که در ائمه بسیار زیباست تغییر نام ملیکا خاتون دختر پادشاه روم بود که همسر حضرت امام حسن عسگری علی السلام گشت و نامش به یکی از نام گلهای فارسی به “نرجس” نام گرفت و مادر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف شد. جالب اینجاست که وقتی نرجس را به حروف ابجد محاسبه میکنیم به عدد “313” میرسیم. این عدد شما را به یاد چه چیزی میاندازد؟ چه رمزی در این تغییر نام بوده است؟

طبق قوانین علم اسامی و تجربیات ما اقلا 60 تا 70 درصد زندگی ما تحت تاثیر نامی است که بآن صدا زده میشویم.نام ما همچون ظرف ماست که اگر آن ظرف کوچک باشد هیچگاه نمیتواند پذیرای رشد وپیشرفت و ترقی صاحب نام باشد. هر چه ظرف بزرگترباشد مظروف بیشتری را در خود جای خواهد داد.

یکی از حقوقی که فرزند بر گردن پدر دارد انتخاب نام نیکوست و فرزند میتواند در قیامت جلوی پدر ومادر خود را بگیرد و مواخذه کند که چرا این نام را برای من انتخاب کردید!!

حال از خود بپرسید نامی که اینقدر با ما اجین است و همیشه با ما همراه است دراین عالم پر رمز و راز آیا میتواند تاثیری در زندگی ما نداشته باشد؟؟

تا به حال متوجه شده‌ايد افرادي كه نام هايي يكسان دارند، داراي خصوصيت اخلاقي يا شخصيتي مشترك هستند و يا بعضاً رفتارهاي مشابهي دارند؟ آيا مي‌دانيد نامي كه به شما داده‌اند روي شخصيت شما تأثيرگذار بوده است؟ پيشينيان كه دانسته‌هايشان براساس خرد و حكمت باستان بود، دريافته بودند كه حروف و اعداد اسرار و رموز پنهان و تاثيرات خاصي دارند. در آغاز و در بسياري از و فرهنگ ها و مذاهب، نام ها به عنوان ابزاري جهت رشد و بستري براي تكامل شخصيت ها بوده‌اند. مطمئناً نام ها همواره مفاهيم ساده و رواني جهت برقراري ارتباط و مشخص شدن هويت شخص هستند، با اينحال مردمان قديم در گذشته به خوبي فهميده بودند كه هر اسمي فركانس انرژي خاصي را با خود حمل مي‌كند كه بر زندگي حامل اسم بسيار تأثيرگذار است.

اين تأثيرگذاري را بسياري از تمدن ها و ملل در نقاط مختلف كرة زمين دريافته و مورد استفاده قرار داده‌اند. به عنوان مثال بوميان امريكا سنت جالي داشته‌اند، كساني كه يك مقطع از زندگي را تمام كرده و وارد فاز مهم ديگري از زندگي مي‌شده‌اند، نام خود را عوض مي‌كردند.

در برخي قبايل سرخپوستي نيز بعضي افراد دو نام داشتند، يكي از آنها هرگز به صورت عمومي آشكار نمي‌شده، علت اصلي هم قدرت موجود در آن بوده كه مي‌توانسته به شخص ديگري منتقل شود. در قرن هفدهم هم اروپائيان با استفاده از آناگرام، روش به هم ريختن حروف يك كلمه و ساخت كلمات جديد از روي آن، به اين نتيجه رسيده‌اند كه با به هم ريختن نام اشخاص مي‌توان به كلمه‌ي براي بررسي شخصيت فرد دست يافت. مثلاً پت مستعد و باهوش است. گرتا بزرگ است و دورا هم مانند جاده هميشه در سفر است. برخي از اسكيموها وقتي پير مي‌شوند براي خود اسم جديدي انتخاب مي‌كنند، و اميدوارند كه با اسم جديد نيرو و توان تازه‌اي به آنها داده شود. در اندونزي نيز پس از تحمل يك دروه رنج و ناراحتي شديد و طولاني يا بيماري سخت اسم خود را عوض مي‌كنند، آنها معتقدند كه با اين كار شيطان را براي پيدا كردن مجددشان گيج مي‌كنند و اين آشفتگي باعث مي‌شود كه اندوه و حزن ديگر آنها را پيدا نكند.

در مذاهب گوناگون و كتب مقدس نيز مثال هايي در اين زمينه وجود دارد. در انجيل شخصيت هاي بسياري هستند كه با تغيير مكان و موقعيت از محلي به محل ديگر يا پايان يافتن يك دوره رنج ومحنت نامشان تغيير كرده است(مسيح، مي‌ديد كه شعمون نبي اعتماد به نفس زيادي ندارد، نام اور ا به پيتر تغيير داد) سارايي در سن 90 سالگي، پس از تحمل سال ها نازايي، نام خود را به ساره تغيير داد. در سنت يهوديان، تا به امروز هم وقتي كسي از بيماري طولاني رنج مي‌برد، نامي براي او انتخاب مي‌شود به اين اميداست كه فركانس انرژي نام جديد او را براي زندگي تازه و سرشار از سلامتي كمك كند.

به هر حال چه اين اعتقادات وسنت ها به طور كامل درست و واقعي باشند و چه در طول ساليان بسيار دستخوش تغيير يا آميخته به خرافه شده باشند، وجود اين عقايد مشترك در بين اديان و ملل گوناگون، نشان دهندة اين است كه اقوام گذشته خوبي از قدرت كلمات و تأثير نام روي سرنوشت، شخصيت و حتي وضعيت فيزيكي افراد آگاه بوده‌آند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *